Durante as Xornadas «Scratch + Arduino», ofreceranse charlas, obradoiros, táboas redondas, exposición de proxectos persoais e/ou de aula, e sobre todo, un lugar de encontro para profesionais do ensino e afeccionados ao mundo da programación e a electrónica.
Estas Xornadas terán continuidade no mes de maio coa celebración dun «Scratch Day» ou «Día do Scratch», que é unha actividade que se realiza simultaneamente en cidades de todo o mundo e que ten como obxectivo compartir proxectos e experiencias desenvolvidas con Scratch.
Introdución:
-
Scratch é un aplicativo informático destinado a introducir aos nenos e nenas no mundo da programación mediante o uso dunha sinxela interface gráfica, axudando a desenvolver o pensamento algorítmico, a creatividade e a destreza para solucionar problemas.
Permite crear de forma moi sinxela historias, simulacións e xogos e compartir os proxectos na Rede.
Scratch está desenvolvido polo grupo «The Lifelong Kindergarten group» no Media Lab do MIT (Massachussets Institute of Tecnology)
-
Arduino é unha plataforma electrónica aberta destinada á creación de obxectos e sistemas interactivos.
Arduino pode tomar información do contorno a través de sensores conectados a través dos seus puntos de entrada e pode interactuar co contorno controlando luces, motores e outros actuadores conectados aos seus puntos de saída.
Pódese programar mediante S4A, software baseado en Scratch.
Obxectivos:
- Dar a coñecer o entorno Scratch entre o profesorado galego.
- Introducir a programación con Scratch nas actividades de aula de forma interdisciplinaria.
- Dar a coñecer a programación de Arduino mediante S4A.
- Incidir na necesidade de utilizar software libre na educación.
Destinatarios:
- Profesorado do ensino público de Educación Primaria e Secundaria.
- Calquera persoa interesada na programación con Scratch e Arduino.
Lugar e data de celebración:
- 23 e 24 de novembro de 2012
- IES A Guía en Vigo
Estrutura, contidos e metodoloxía:
Máis adiante concretaremos o programa completo das xornadas. A idea é organizar relatorios e obradoiros prácticos que recollan os seguintes contidos:
- Introdución:
- Introdución a Scratch
- Exemplos de proxectos de aula con Scratch.
- Exemplos de proxectos de aula con S4A e Arduino.
- Obradoiros prácticos de programación con Scratch
- Instalación de Scratch
- Programación con Scratch. Bloques, funcións, variables, etc.;
- Prácticas básicas de programación con Scratch.
- Propostas de proxectos a desenvolver.
- Obradoiros prácticos S4A + Arduino
- Introdución a Arduino
- Compoñentes electrónicos básicos
- Instalación de S4A
- Prácticas básicas de programación con S4A
- Propostas de proxectos a desenvolver.
- Programación avanzada de Arduino